Start Organizacja
Organizacja

Dyrekcja

Email Drukuj PDF

Dyrektor Publicznej Szkoły Podstawowej

im. Józefa Piłsudskiego w Gidlach

mgr Joanna Niedźwiecka

 

Sekretariat

Email Drukuj PDF


Pracownicy sekretariatu:

Małgorzata Płomińska - referent d.s administracji

Małgorzata Radaszewska - intendent (godz. pracy 6.00-14.00)

 

Sekretariat czynny od poniedziałku do piątku

w godz. 7.00 - 15.00.

 

Kadra pedagogiczna

Email Drukuj PDF

Zdjęcie troszkę nieaktualne - Przepraszamy.

 

Skład Grona Pedagogicznego w bieżącym roku szkolnym

 

Lp. Przedmiot Imię i nazwisko nauczyciela
1. Język polski

mgr A. Dąbrowska
mgr M. Tarnowska

2. Matematyka

mgr A. Bednarz

3. Język angielski

mgr A. Surlej
mgr U. Depta

4. Język niemiecki

mgr U. Depta
mgr G. Gawrońska

5. Historia i społeczeństwo

mgr J. Niedźwiecka

6. Przyroda

mgr W. Flasza

7.

Zajęcia techniczne
Technika

mgr J. Gołdon

8.

Plastyka

mgr O. Dziegieć
9.

Muzyka

mgr P. Ojrzyński
10.

Zajęcia komputerowe
Informatyka

mgr P. Ojrzyński
11. Wychowanie fizyczne

mgr J. Gołdon
mgr A. Jeziorska
mgr A. Karczewska

12. Edukacja wczesnoszkolna

mgr A. Misiewicz
mgr M. Broniszewska
mgr T. Molenda

mgr O. Dziegieć

13.

Wychowanie do życia w rodzinie

mgr A. Kowalska
14. Religia

ks. G. Kałuża
ks. W. Próchnicki

15. Świetlica

mgr E. Warzybok
mgr G. Gawrońska
mgr U. Depta

16. Biblioteka

mgr B. Kubasiakmgr
M. Tarnowskamgr
J. Niedźwiecka

17. Logopedia

mgr M. Tarnowska
mgr A. Dąbrowska – Bartnik

18. Nauczanie indywidualne

mgr M. Broniszewska
mgr G. Ratkowska
mgr T. Molenda
mgr N. Plewińska

19.

Biologia
Chemia

mgr M. Czarnecka
20.

Fizyka

mgr A. Fijołek - Medlarska
21.

Geografia

mgr A. Gajzler


 

Wychowawcy klas


Klasa IA - T. Molenda

Klasa IB - A. Misiewicz

Klasa IIIA - M. Broniszewska

Klasa IIIB - O. Dziegieć

Klasa IVA - J. Gołdon

Klasa IVB - U. Depta

Klasa V - A. Jeziorska

Klasa VI - A. Surlej

Klasa VII - A. Dąbrowska

 

Pedagog szkolny

Email Drukuj PDF

W roku szkolnym 2017/2018 Pedagogiem Szkolnym jest Pani Agnieszka Kowalska


Godziny pracy w roku szkolnym 2017/2018

Poniedziałek

09:00 – 13:00

Wtorek

09:00 – 13:00

Środa

09:00 – 13:00

Czwartek

09:00 – 13:00

Piątek

09:00 – 11:50
12:40 - 13:50

 

Masz problem napisz do pedagoga

e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.

 

Rola i zadania pedagoga szkolnego skupiają się przede wszystkim na osobie ucznia i jego otoczeniu, stąd wyróżnić można następujące obszary jego działalności:

  • organizowanie na terenie szkoły odpowiednich form pomocy dla uczniów z trudnościami materialnymi, dydaktycznymi oraz sprawiającymi problemy wychowawcze.
  • diagnoza warunków rodzinnych, funkcjonowanie w środowisku społecznym i rówieśniczym.

 

Od pedagoga dla rodziców

 

Dzisiejsze dziecko

Dzisiejsze nieśmiałe dziecko, to to, z którego wczoraj się śmialiśmy.

Dzisiejsze okrutne dziecko, to to, które wczoraj biliśmy.

Dzisiejsze dziecko, które oszukuje, to to, w które wczoraj nie wierzyliśmy.

Dzisiejsze zbuntowane dziecko, to to, nad którym się wczoraj znęcaliśmy.

Dzisiejsze zakochane dziecko, to to, które wczoraj pieściliśmy.

Dzisiejsze roztropne dziecko, to to, któremu wczoraj dodawaliśmy otuchy.

Dzisiejsze serdeczne dziecko, to to, któremu wczoraj okazywaliśmy miłość.

Dzisiejsze mądre dziecko, to to, które wczoraj wychowaliśmy.

Dzisiejsze wyrozumiałe dziecko, to to, któremu wczoraj przebaczyliśmy.

Dzisiejszy człowiek, który żyje miłością i pięknem,

to dziecko, które wczoraj żyło radością.

Ronald Russell

 


Gdy dziecko ma problem w szkole

Zasada I:

Pozwól mu mieć ten problem - jest jego, nie twój. Rodzic przeżywa często lęk, troskę, rozczarowanie, zakłopotanie, irytację, oburzenie, gniew. Okazując te uczucia, wysyła do dziecka komunikat: „Nie mów mi o swoich problemach, ponieważ nie mogę ścierpieć myśli, że coś jest nie w porządku".

Zasada II:

Zasada odrębności. Aby kogoś wspierać w rozwiązaniu problemu, udzielający pomocy musi uszanować jego odrębność; dziecko, które jest bardziej samodzielne i silniejsze, lepiej zatroszczy się o siebie. Stosowanie tej zasady w życiu jest trudne, gdyż rodzice mają zazwyczaj pomysł na swoje potomstwo i modelują je tak, jak chcieliby, by postępowało.

 

Gdy dziecko dostaje złe oceny

Akceptuj stopnie dziecka - ocena nie świadczy o jego wartości.

Słuchaj aktywnie - pomoże mu to określić problem i znaleźć rozwiązanie.

Możesz wysyłać komunikaty typu "Ja" - poinformujesz o tym, co czujesz, o niepokoju wywołanym słabymi wynikami.

Unikaj krytyki - dziecko negatywnie ocenione w szkole nie potrzebuje więcej negatywnych zwrotów, szczególnie od rodziców; nie podejmuj w takich sytuacjach rozmów o przyszłości, np. o studiach -frustracja może się pogłębić.

Okaż dziecku pełną akceptację - powinno wiedzieć, że jest kochane bez względu na to, jakie osiąga wyniki w szkole.

Agnieszka Kowalska